5 συμβουλές για το τέλειο οικογενειακό ταξίδι

Ένα οικογενειακό ταξίδι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με οποιοδήποτε άλλο ταξίδι μοιραστήκαμε στη ζωή μας με το έτερόν μας ήμισυ ή με φίλους.

Η απόλυτη χαλάρωση, οι εξορμήσεις σε κάθε αξιοθέατο σε ακτίνα 50 χιλιομέτρων, τα ρομαντικά σπα, οι ατέλειωτοι περίπατοι πιασμένοι χέρι-χέρι και τα ποτάκια τα βράδια έχουν δώσει τη θέση τους σε εντελώς διαφορετικές καταστάσεις.

Πρωινό που ενίοτε συνοδεύεται από απίστευτη υπερένταση, αξιοθέατα που είναι τόσο κοντά σου, αλλά δεν προλαβαίνεις να δεις, γκρίνια για το φαγητό και καροτσάκια που πρέπει να τα κουβαλάς όπου πας, σε κάνουν πολλές φορές να αναρωτιέσαι…

“Μα τι στο καλό ήθελα και ξεκίνησα;”

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε μας βρήκε να διανύουμε 460+460, δηλαδή 920 χιλιόμετρα σε 30 ώρες!!! με δύο παιδιά ηλικίας 5 και 7 χρόνων. Με αφορμή έναν γάμο ξαδέρφης αποφασίσαμε να μείνουμε στην πανέμορφη Αλεξανδρούπολη, να πάμε στην Ορεστιάδα, όπου έγινε η τελετή και έπειτα στο Διδυμότειχο, όπου έλαβε χώρα το γλέντι του γάμου, επιστρέφοντας το βράδυ στην Αλεξανδρούπολη για να απολαύσουμε την επόμενη μέρα εκεί.

Το παράδοξο βέβαια δεν είναι το γεγονός ότι αποφασίσαμε να μπούμε σε όλη αυτή τη διαδικασία. Το παράδοξο είναι ότι περάσαμε υπέροχα, παρόλο που τα αγόρια μας – ζωή να έχουν – δεν είναι και τα πιο ήσυχα παιδιά του κόσμου.

5 συμβουλές για το τέλειο οικογενειακό ταξίδι

Η αλήθεια είναι ότι ταξιδεύουμε από τότε που τα παιδιά ήταν βρέφη. Ο Μάνος ήρθε πρώτη φορά ταξίδι μαζί μας όταν ήταν μόλις 2 μηνών και ο Φάνης όταν ήταν 3 μηνών. Αν λάβει κανείς υπόψη του ότι ποτέ δεν κάνουμε αυτό που ονομάζουμε τουρισμό, αλλά αντιθέτως θέλουμε να λογίζουμε τους εαυτούς μας ως ταξιδιώτες, γνωρίζουμε πλέον τι μπορεί να περιμένει κανείς σε ένα οικογενειακό ταξίδι. Χωρίς λοιπόν να είμαι ειδικός, αλλά ένας κανονικός ταξιδιώτης, μπορώ να σου δώσω 6 συμβουλές για ένα υπέροχο οικογενειακό ταξίδι.

Προγραμμάτισε λιγότερο.

Ένα ταξίδι με παιδιά είναι πολύ διαφορετικό από ένα ταξίδι χωρίς παιδιά. Μην τα συγκρίνεις και μην περιμένεις να ζήσεις τις ίδιες εμπειρίες γιατί απλά δεν μπορείς. Είναι σαν να συγκρίνεις μια βάφλα με λαχταριστό παγωτό, με ένα πιάτο κοτόπουλο με κάρυ. Μπορεί να είναι και τα δύο υπέροχα, αλλά αν περιμένεις να φας το παγωτό και τελικά καταλήξεις με το κοτόπουλο, η έκπληξη θα είναι αν μη τι άλλο δυσάρεστη. Το ίδιο συμβαίνει και με τις οικογενειακές διακοπές. Είναι μοναδικές σαν εμπειρία, αλλάζουν τη ζωή τη δική σου και των παιδιών σου, διευρύνουν τον ορίζοντα σας και φέρνουν την οικογένεια πιο κοντά. Αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τις διακοπές που έκανες στα νησιά των Κυκλάδων.

Έχω καταλήξει ότι το πιο σημαντικό πράγμα για υπέροχα ταξίδια με τα παιδιά είναι να μην περιμένεις να τα δεις και να τα κάνεις όλα.

Τα παιδιά κουράζονται εύκολα. Και όταν κουράζονται γκρινιάζουν. Για τα πάντα, από το φαγητό που δεν είναι σπιτικό, μέχρι το κρεβάτι που δεν είναι δικό τους.

Το καλοκαίρι κάναμε διακοπές στην Εύβοια. Στην τεράστια Εύβοια με τα πολλά αξιόλογα πράγματα να γυρίσει και να δει κανείς. Η αλήθεια είναι ότι κράτησα μικρό καλάθι και είχα βάλει σαν στόχο να επισκεφτούμε 2-3 προορισμούς. Δεν τα καταφέραμε να πάμε πουθενά επειδή τα παιδιά είχαν αναστατωθεί και δεν ακολουθούσαν το πρόγραμμα. Σε 5 nanoseconds αλλάξαμε σχέδια και τελικά περάσαμε τις διακοπές μας στην παραλία του Πηλίου, παίζοντας και κολυμπώντας όλη μέρα. Ακόμα και η ταβέρνα εκείνη την ώρα φάνταζε ταλαιπωρία, οπότε προτιμήσαμε το πρόχειρο φαγητό που ετοίμαζα το πρωί για την παραλία. Τελικά ζήσαμε 5 πανέμορφες ξεκούραστες μέρες σε ένα υπέροχο μέρος, απολαμβάνοντας τη θάλασσα.

Δεν πειράζει να λες όχι. Είναι απόλυτα φυσιολογικό και θεμιτό το να μην επισκεφτείς όλα τα αξιοθέατα προκειμένου να μοιραστείς στιγμές με τα παιδιά σου. Η αγαπημένη στιγμή των παιδιών στο ταξίδι μας στην Εύβοια ήταν όταν μαζέψαμε αχινούς σε μια μικρή σπηλιά που ανακαλύψαμε μέσα στα βράχια.

Καλοκαιρινά τρόπαια! #summergifts #urchin #seacreature

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Christina Kavakopoulou (@emamachristina) στις

Προγραμμάτισε λοιπόν λιγότερο και απόλαυσε τη στιγμή!

Να έχεις απαιτήσεις.

Παρόλο που προγραμματίζουμε λιγότερο, έχουμε απαιτήσεις από τα παιδιά. Κάθε ταξίδι δίνει σε αυτά την ευκαιρία να αποκτήσουν δεξιότητες που αλλάζουν τη ζωή τους. Το ταξίδι είναι μια έντονη εμπειρία που απαιτεί από τα παιδιά να βγουν από το πρόγραμμα, να νιώσουν άβολα, να φάνε φαγητό που δεν τους αρέσει, να κάνουν πράγματα κουραστικά και να συμβιβαστούν. Οι πολλές ώρες στο δρόμο είναι γι’ αυτά μια ολόκληρη δοκιμασία, που σαφώς θα τα κουράσει. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δικαιολογούνται άσχημες συμπεριφορές.

Πηγαίνοντας στο Διδυμότειχο περάσαμε μέσα σε μία μέρα 9,5 ώρες στο αυτοκίνητο. Ναι…μιλήσαμε για την υπομονή…πολλές φορές. Είπαμε ότι όταν θέλουμε να πάμε κάπου κάνουμε μια επιλογή και όσο κουρασμένοι, πεινασμένοι και πιασμένοι κι αν είμαστε πρέπει να φτάσουμε στον προορισμό μας. Έτσι είναι η ζωή στο κάτω κάτω και όσο πιο νωρίς μαθαίνουν τα παιδιά την πραγματικότητα τόσο καλύτερα για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

Σε ένα ταξίδι μας στην Αθήνα αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το μουσείο της Ακρόπολης, τον ιερό βράχο και έπειτα να πάμε στο πάρκο να παίξουμε. Είναι φοβερή η αντίληψη που έχουν τα παιδιά όσον αφορά στον τρόπο συμπεριφοράς που πρέπει να έχουν σε τέτοιες περιπτώσεις, αν τους εξηγήσεις τον λόγο για τον οποίο σεβόμαστε ανάλογους χώρους. Μοιράζουμε λοιπόν το χρόνο σε πράγματα που απολαμβάνουμε όλοι μας. Το ότι ταξιδεύουμε με παιδιά δεν σημαίνει ότι το ταξίδι πρέπει να είναι παιδοκεντρικό. Έχουμε λοιπόν απαιτήσεις και γρήγορα θα διαπιστώσουμε ότι τα παιδιά μας μπορούν να δείξουν μεγάλη κατανόηση.

Εξασκήσου στα ταξίδια.

Δεν χρειάζεται να γυρίσεις όλο τον κόσμο για να ταξιδέψεις. Πολλές φορές δεν χρειάζεται καν να φύγεις από το μέρος που ζεις.

Ταξίδι είναι η ανακάλυψη.

Να αναρωτιέσαι πού, πώς, γιατί και με ποιον τρόπο.

Να ψάχνεις να βρεις την ιστορία πίσω από τις καταστάσεις και τους ανθρώπους του παρελθόντος και του παρόντος.

Επίσης να αμφισβητείς τον εαυτό σου και να διερωτάσαι “Τι λάθος κάνω;”, “Τι κάνουν διαφορετικά οι άλλοι άνθρωποι;”, “Πώς μοιάζει η ζωή αν τη δούμε από άλλη οπτική;”

Δεν έχει καμία σημασία το εισόδημά σου ή το μέρος που ζεις. Αν παρατηρείς τον κόσμο γύρω σου καταφέρνεις να ταξιδέψεις έστω και νοερά.

Εμείς ταξιδεύουμε ακόμη και στην πόλη μας, στο χωριό μας, στη γειτονιά μας. Παίζουμε με τη φύση. Σήμερα εξηγούσαμε τον λόγο για τον οποίο οι φραουλιές μας βγάζουν φράουλες τέλη Οκτώβρη. Μαζεύουμε πέτρες όπου βρεθούμε, αγγίζουμε το χώμα, δεν φοβόμαστε τη λάσπη και τα ζώα. Τα παιδιά παίζουν ακόμη και νηστικά, ποτέ δεν διακόπτουμε το παιχνίδι για να φάμε. Τα περισσότερα “ταξίδια” γίνονται μέσα στην καθημερινότητά μας. Αυτό σημαίνει ότι όταν βρεθούμε σε ένα μακρινό ταξίδι τα παιδιά βιώνουν καταστάσεις ήδη γνώριμες.

Άλλωστε αυτό που ξεχωρίζει τον τουρίστα από τον ταξιδιώτη είναι ότι ο ταξιδιώτης ζει τον τόπο που βρίσκεται και “μπαίνει” μέσα του, ενώ ο τουρίστας απλά τον παρακολουθεί.

Πάρε μαζί σου λιγότερα πράγματα

Ο ταξιδιωτικός συγγραφέας Rick Steves λέει ότι υπάρχουν δύο είδη ταξιδιωτών. Αυτοί που κουβαλάνε μαζί τους λίγα πράγματα και αυτοί που εύχονται να είχαν κουβαλήσει λιγότερα πράγματα.

Είμαι η κλασική Ελληνίδα γυναίκα που θέλει να έχει μαζί της οτιδήποτε θα μπορούσε να περάσει από το μυαλό της ότι πιθανόν να χρειαστεί. Πόσο μάλλον όταν ταξιδεύω με τα παιδιά. Όποτε όμως κατάφερα να νικήσω την επιθυμία μου να πακετάρω όλο το σπίτι και πήρα μαζί μας ελάχιστα πράγματα, διαπίστωσα ότι όλο το ταξίδι ήταν πιο εύκολο. Η αλήθεια είναι ότι αυτό το κομμάτι το δουλεύω ακόμη, αλλά είμαι περήφανη επειδή στο ταξίδι μας στην Αλεξανδρούπολη ετοίμασα μια βαλίτσα και μάλιστα σε 5 λεπτά!

Σταμάτα να συγκρίνεσαι με τους άλλους

Σε ένα οικογενειακό ταξίδι μας στην Κρήτη φτάσαμε στο σημείο να πάθουμε υπερκόπωση στην προσπάθεια μας να επισκεφτούμε όλα τα μέρη που μας είχαν υποδείξει φίλοι και γνωστοί. Αφού τα κατάφεραν αυτοί θα τα καταφέρουμε κι εμείς. Και πες ότι τα καταφέραμε…ε και; Ποιος ενδιαφέρεται; Τι θα κερδίσουμε; Τελικά εγκαταλείψαμε την σκέψη και απολαύσαμε χαλαρά το υπόλοιπο ταξίδι μας. Ναι…δεν έχω πάει στην μαγευτική Ελαφόνησο! Και δεν το μετανιώνω καθόλου, παρόλο που όλοι ανοίγουν το στόμα με έκπληξη κάθε φορά που το αναφέρω. Άλλωστε πάντα πρέπει να υπάρχει ένας λόγος για να επιστρέφεις σε αγαπημένα μέρη!

Ταξιδεύουμε για εμάς και για κανέναν άλλο. Δεν χρειάζεται να κάνουμε check in σε όλα τα όμορφα μέρη που υπάρχουν σε ακτίνα 500 χιλιομέτρων. Ο σκοπός μας είναι να ζήσουμε εμπειρίες και να φτιάξουμε αναμνήσεις μαζί με τα παιδιά μας και όχι να αποδείξουμε στους εαυτούς μας ότι το οικογενειακό ταξίδι μας ήταν καλό.

Στο κάτω κάτω αυτό που έχει σημασία δεν είναι ο προορισμός, αλλά το ταξίδι… Πόσο μάλλον το οικογενειακό ταξίδι

Στο κάτω κάτω μερικές φορές το ταξίδι είναι ο προορισμός… #rockmyworld #travellinggreece #inlove #komotini

LinkedIn

2 Comments

1. Ευχαριστώ πολύ! Εσύ Μαριάννα μου σίγουρα ξέρεις πολύ καλύτερα από εμένα. Είσαι άλλωστε ειδική ως travelblogger, αλλά πολύ περισσότερο ως μαμά 4 παιδιών 🙂

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.