Τα αγόρια μαθαίνουν διαφορετικά από τα κορίτσια

Τα αγόρια μαθαίνουν διαφορετικά από τα κορίτσια

Αν είσαι αγορομάνα σίγουρα έχεις μπει έστω και μια φορά στον πειρασμό να «συγκρίνεις» το μικρό σου θησαυρό με τη λουλουδένια κόρη της φίλης σου ή της γειτόνισσας και να αναφωνήσεις «Τα αγόρια είναι διαφορετικά». Αν πάλι έχεις τη χαρά να μεγαλώνεις παιδιά και των δύο φύλων, τότε είναι βέβαιο πως έχεις πάρει master σε όλα εκείνα τα μικρά πραγματάκια που κάνουν τα 2 φύλα διαφορετικά μεταξύ τους.

Γεγονός είναι πως το μυαλό των αγοριών λειτουργεί με ένα διαφορετικό τρόπο και αν το κατανοήσουμε, μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους όσο γίνεται περισσότερο.

Σύμφωνα με μελέτες υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια, όσον αφορά στη χημεία του εγκεφάλου, στην ωριμότητα και στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν.

Με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας (PETscansκαι MRIs) έχουν διαπιστωθεί «τουλάχιστον 100 διαφορές μεταξύ των αρσενικών και των θηλυκών εγκεφάλων» και από ότι φαίνεται πρόκειται να ανακαλυφθούν πολύ περισσότερες.

Οι παρακάτω πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και μαθαίνουν τα αγόρια.

 

Η λογική

Οι ερευνητές μας αποκαλύπτουν πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια, σε όρους λογικής και ανάπτυξης του εγκεφάλου τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν και διαφορές στη γενικότερη κατανόηση των εννοιών, όπως επίσης και στην απόδοσή τους στα διάφορα τεστ.

  • Τα αγόρια έχουν «έμφυτη τάση στα συμβολικά κείμενα, στα διαγράμματα και τα γραφήματα» που «διεγείρουν το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, δηλαδή το ημισφαίριο που είναι περισσότερο ανεπτυγμένο σε πολλά αγόρια.»
  • Έχουν την ικανότητα πρώτα να μαθαίνουν μια γενική ιδέα και μετά να την εφαρμόζουν στις διάφορες περιπτώσεις, χρησιμοποιούν δηλαδή περισσότερο τον επαγωγικό τρόπο σκέψης.
  • Αυτός ο επαγωγικός τρόπος σκέψης έχει σαν αποτέλεσμα να τα πηγαίνουν ιδιαίτερα καλά σε τεστ πολλαπλών επιλογών, ειδικά σε εκείνα στα οποία παίζει ρόλο η ταχύτητα.

 

Η κίνηση

Για να είναι η διαδικασία της μάθησης πιο αποτελεσματική, τα αγόρια πρέπει να έχουν έναν δραστήριο τρόπο ζωής, να είναι σε εγρήγορση και να τους δίνονται διαρκώς κίνητρα.

  • Η δραστηριότητα είναι η λέξη κλειδί για αποτελεσματική μάθηση στα αγόρια. Η κίνηση φαίνεται πως βοηθάει, όχι μόνο επειδή διεγείρει το μυαλό τους, αλλά και επειδή εκτονώνει την παρορμητική τους συμπεριφορά.
  • Η κίνηση αυξάνει τη ροή του αίματος στη μεταιχμιακή περιοχή του εγκεφάλου, επιτρέποντας στα αγόρια να διαχειρίζονται καλύτερα τα συναισθήματά τους και ελαττώνοντας το στρες.
  • «Η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για τα αγόρια. Τα ηρεμεί, τα βοηθάει να κοιμηθούν τη νύχτα και αυξάνει τις σχολικές τους επιδόσεις και τη διαδικασία μάθησης.»

 

Το πρόγραμμα και η οργάνωση

Μια καλά οργανωμένη και γεμάτη δράση μέρα, κρατάει το μυαλό των αγοριών σε εγρήγορση.

  • Η τήρηση ενός οργανωμένου καθημερινού προγράμματος δίνει στα αγόρια κίνητρο, τα βοηθάει να θέτουν στόχους και τα μαθαίνει να διαχειρίζονται το χρόνο τους.
  • Η ανάθεση εργασιών και η συνεχής ενασχόληση με εκπαιδευτικό υλικό, αυξάνει την ποσότητα των πληροφοριών που απορροφά ο εγκέφαλος των αγοριών.
  • Ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα «δείχνει» στα αγόρια το δρόμο προς το στόχο και αυξάνει τη συγκέντρωσή τους σε αυτό που κάνουν, χωρίς να αφήνει περιθώρια να αποσπάται η προσοχή τους.
  • Τα ημερολόγια και τα χρονοδιαγράμματα είναι χρήσιμα εργαλεία για τα αγόρια, αφού παρέχουν μια οπτική αναπαράσταση των εργασιών που πρέπει να ολοκληρώσουν και του χρόνου που έχουν στη διάθεσή τους για να το πετύχουν.

τα αγόρια μαθαίνουν διαφορετικά απο τα κορίτσια 2

Τα κίνητρα

Τα αγόρια τείνουν να βαριούνται πιο εύκολα από τα κορίτσια.

  • Το αρσενικό μυαλό απαιτεί στην κυριολεξία «επαναφόρτιση» πριν προχωρήσει από τη μια εργασία στην άλλη. Αυτό σημαίνει ότι το μυαλό χρειάζεται ξεκούραση πριν ασχοληθεί με κάτι καινούριο.
  • «Τα αγόρια έχουν ανάγκη από περισσότερα και πιο ποικίλα κίνητρα για να διατηρήσουν την προσοχή τους» και να μειωθεί ο χρόνος ξεκούρασης που αναφέρθηκε παραπάνω.
  • Τα αγόρια πρέπει να βλέπουν μπροστά τους ένα στόχο προκειμένου να πετύχουν στο σχολείο και στη ζωή έξω από το σχολείο.

 

Οι ομάδες

Και τα αγόρια και τα κορίτσια επωφελούνται από τη δουλειά σε ομάδες, γιατί μαθαίνουν να λειτουργούν συνεργατικά.

  • Τα αγόρια διαφέρουν από τα κορίτσια γιατί τείνουν να «διαλέγουν αρχηγούς γρήγορα και να επικεντρώνονται αμέσως στο στόχο.»
  • Με προσεκτική επίβλεψη, οι ομάδες μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στην ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού. Ο ανταγωνισμός είναι βασικό κίνητρο για να καταφέρουν τα αγόρια να μάθουν και να πετύχουν σε ότι κάνουν.
  • Τα αγόρια αντιλαμβάνονται άριστα τους κώδικες και γι’αυτό χρησιμοποιούν κωδικοποιημένη γλώσσα για να επικοινωνούν μέσα σε μια ομάδα. Αυτό συμβάλλει στη μάθηση με τη χρήση συμβολισμών.

 

Τα αγόρια μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο

Τα αγόρια ακολουθούν μια διαφορετική διαδικασία μάθησης. Μπορούν λοιπόν να επωφεληθούν ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον που αναγνωρίζει τις γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές διαδικασίες που τα κινητοποιούν, ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες που έχει.

(Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή του άρθρου χωρίς άδεια)

Κάντε Like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα! 

Σας περιμένουμε και στην κλειστή ομάδα μας “Δεν είμαι τέλεια μαμά” για να γίνουμε μια όμορφη παρέα

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

RECENT POSTS
FOLLOW ME ON

You May Also Like