Κάνει καλό να περπατούν οι μαθητές 2 χιλιόμετρα για το σχολείο

Κάνει καλό να περπατούν οι μαθητές 2 χιλιόμετρα για το σχολείo

Κάνει καλό να περπατούν οι μαθητές 2 χιλιόμετρα για το σχολείο

Μια απίστευτη απάντηση έδωσε η υφυπουργός παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου σε ερώτηση της βουλεύτριας Κατερίνας Νοτοπούλου για τη συγχώνευση σχολείων της Θεσσαλονίκης.

Η βουλεύτρια Κατερίνα Νοτοπούλου, ζήτησε την τοποθέτηση της αρμόδιας υφυπουργού για το γεγονός ότι οι μαθητές συγκεκριμένων σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται, θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε αποστάσεις μεγαλύτερες του ενός ή και των δύο χιλιομέτρων.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου υποστήριξε πως το μέγεθος της απόστασης που καλούνται να περπατούν εφεξής οι μαθητές των σχολείων που συγχωνεύονται στον νομό Θεσσαλονίκης δεν είναι ούτε «αποτρεπτικό», ούτε «εξαιρετικά υψηλό», παρόλο που αλλάζουν συνοικία.

Επίσης είπε ότι εφόσον πρόκειται για παιδιά γυμνασίου και λυκείου δεν τίθεται θέμα ασφάλειας.

Αγνοώντας φυσικά ότι εκτός από την έλλειψη υποδομών για ασφαλή κυκλοφορία παιδιών σε μια τέτοια διαδρομή, υπάρχουν περιοχές που δεν είναι ασφαλείς για να κινούνται παιδιά.

Αλλά εκείνο που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις ήταν οι δηλώσεις της περί ευεργετικής επίδρασης του περπατήματος στον οργανισμό, εμπαίζοντας γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Κάνει καλό να περπατούν οι μαθητές 2 χιλιόμετρα για το σχολείο

Συγκεκριμένα δήλωσε τα εξής στη Βουλή:

Τα παιδιά θα χρειαστεί να περπατούν ένα ή δύο χιλιόμετρα την ημέρα και λέτε ότι αυτό είναι πάρα πολύ. Εδώ θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσουμε.

Δεν θα κάνω επίκληση στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο οποίος λέει ότι είναι καλό και σωστό να περπατούμε όλοι οκτώ χιλιόμετρα τη μέρα.

Αυτά μας λέει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Μακάρι να ήταν χαμηλότερο, να μπορούσαμε να τα κάνουμε και εμείς. Δεν ξέρω αν πλέον το καταφέρνετε. Εγώ δυστυχώς δεν το καταφέρνω πλέον.

Όμως, όταν ζητούμε από παιδιά Γυμνασίου και όχι Δημοτικού, που μπορώ να καταλάβω ότι υπάρχει και ένα πρόβλημα ασφάλειας, να περπατούν ένα, ενάμιση χιλιόμετρο την ημέρα για να πάνε στο σχολείο τους, δεν είναι ένα πρόβλημα το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα και εγώ ως υπεύθυνη σ’ αυτό το Υπουργείο, αλλά και ως εκπαιδευτικός η ίδια, θεωρώ ότι είναι αποτρεπτικό, ότι είναι εξαιρετικά υψηλό.

Οι διαδικασίες των συγχωνεύσεων υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Και αυτό γιατί γίνεται; Γιατί είναι προς το συμφέρον και των παιδιών και των εκπαιδευτικών.

Δεν είναι πρόβλημα η απόσταση.

Πρόβλημα είναι να πηγαίνουν τα παιδιά σε σχολεία στα οποία να μην μπορούν να κοινωνικοποιούνται αρκετά, σε σχολεία στα οποία να μην μπορούν να αναπτύξουν όσες διαδικασίες και δράσεις εξωστρέφειας μπορούν να αναπτύξουν σε ένα μεγαλύτερο σχολείο, το οποίο έχει μια μεγαλύτερη κλίμακα όπου μπορούν να το κάνουν αυτό, στα οποία θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες, θα έχουν περισσότερες συνεργασίες, περισσότερη ενεργητική παρουσία και ανάπτυξη φιλίας με άλλα παιδιά.

Κάνει καλό να περπατούν οι μαθητές 2 χιλιόμετρα για το σχολείo
Τα social media γέμισαν με χιουμοριστικές εικόνες χάρη στις δηλώσεις της υφυπουργού

Πιστεύω ότι είναι καλό και για τους εκπαιδευτικούς μας. Δεν είναι σωστό για τους εκπαιδευτικούς συνεχώς να τους βάζουμε να τρέχουν σε διαφορετικά σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Με δράσεις σαν αυτές όπου σχολεία υπολείπονται τους μαθητές τους, πάμε και κάνουμε συγχωνεύσεις και αλλού όπου υπάρχουν ανάγκες.

(Γιατί άραγε οι εκπαιδευτικοί δεν συμπληρώνουν το ωράριο τους σε όμορα σχολεία; Αυτό δεν είναι ένα πρόβλημα που προέκυψε αλλά που δημιουργήθηκε.)



Αφού   η υφυπουργός Παιδείας  ολοκλήρωσε την απάντηση της, ο προεδρεύων της συνεδρίασης της  Βουλής  Βασίλειος Βιλιάρδος  έκανε το ακόλουθο σχόλιο γι’ αυτά που είπε η υφυπουργός Παιδείας: ” Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Υφυπουργό. Βέβαια, άμα βρέχει ή χιονίζει είναι λίγο πρόβλημα να περπατάνε”

Μείωση εκπαιδευτικού κόστους εις βάρους της κοινωνίας

Οι γονείς και οι μαθητές των σχολείων που πρόκειται να συγχωνευθούν αντιδρούν γιατί γνωρίζουν καλά ότι αυτή η κίνηση υποβιβάζει την εκπαιδευτική διαδικασία ακόμη περισσότερο.

Οι γονείς λένε:

«Αντί να ενισχύσουν τα σχολεία με ψυχολόγους, νοσηλευτές και μόνιμες καθαρίστριες, συγχωνεύουν τα σχολεία και πολλαπλασιάζουν τα προβλήματα. δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός που να βασίζεται όντως στην ποιότητα της εκπαίδευσης.



Την ώρα που ακόμη λείπουν εκπαιδευτικοί από τις θέσεις τους και μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ο υπουργός Παιδείας μιλά για πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς.

Οι συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν σε λουκέτο σχολικών μονάδων. Πρόκειται για μεθοδευμένη κίνηση ώστε να χτυπηθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας και ακόμα περισσότερο τα δικαιώματα των πιο ευάλωτων.»

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε. Κοινοποίησε αυτό το άρθρο για να το διαβάσουν και άλλοι. 

Ακολούθησε μας αν θέλεις επίσης και στις σελίδες μας στο facebook και στο Instagram!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

RECENT POSTS

You May Also Like